CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Time

Friday, March 13, 2009

Cerita suatu hari yg x berapa nk bernasib baik

Ok adek2..hari ni akkak kembali kepada tajuk sebenarnya blog akkak yg sebenarnya byk terpesong ke arah kebaikan..seperti yg adek2 maklum, tajuk blog akkak sebenarnya pasal offshore life..tetapi byk en3 yg x menunjukkan keoffshoran..maka ni ada bahan tentang offshore lak yg akak nk hapdet kat u olls..

Maka setelah en3 sblm ni yg aka tepek gamba abgs pegang ikans tu..ni la asalnya acara2 menangkap ikans tersebut.. namun apakan daya rezeki abgs2 ni kuren sket pg ni..dpt ank2 ikans je u'olls.. tp akak x sure la kan mmg ikan yg dapek tu anak ikans ke bapak ikan yg mmg jenis saiz keciks2.. u olls jgn jgn slh faham ye u'olls..anak ikan di sini maksudnya anak ikan ye..bukan yg x seswai tu ye..akak x main mende2 camtu..

Akak x larat la nk taip panjang2..adik2 nikmati foto je la ye..foto upacara mengangkat bubu (eh apa yg korangs panggil?)

Ok adek2..yg ni panggil air tugger..abg macho ni tgh mengoperatekan air tugger ni utk angkat bubu..bubu tu of cos la dok dlm air ye adek2..dlm taww!!..

Abg sorg tu tgh posing sambil memachokan diri beliau utk diabadikan dlm potret..abg sorg lg tgk atas tu tgk apa tu bang?

Ha abg tu tgh tgh benda ni la..dlm bahasa oram puteh dia dipanggil takal..dlm bahasa melayu akaks pn xtaw apa mende panggil..

Abg ni hensem taw..u'olls xnk ngorat dia?akak leh kem salamkan salam u'olls kat dia kalo u'olls nak..sentap woo..


Abg hensem td tgh tunjuk bubu tgh dinaikkan la tuh..dh naik dh...

bila dh dkt sket..ada ura2 kekecewaan la pulak pasai ikans2 kecik je yg dpt..tp rezeki gak la tu..




Maka ni la hasil tangkapan utk hari ni setelah 2 hari 2 mlm bubu tersebut terendam di dasar laut.. umpan tinggal tulang je..hantu air mkn..ikans2 ni pulak la yg diberi nama ikan ghemong..ha nk bekenalan cepat la..hr tu punya ikans x sempat u'olls nk bkenalan dh jd gulai kari..sodap wa ckp u'olls..


Ni abg macho tgh pasang umpan..ikan tongkol la geng2 u'olls pggl..


Dah siap pasang balik umpan, so lepas balik la bubu tu ke dlm air..xkan nk bawak masuk bilik lak.. n doa2 la dpt ikans besa2 sket nnt..

5 kutukans:

Cik Anie said...

best nyer..enjoyyy jer kerja awak erkk?..sambil kerja leh tangkap ikan lagi...bestnyya.. nak plak dapat ikan sogarrrr....

*Miss Geli^ said...

Noks, mak tak sangka rupanya kao pun dari golongan kami jugak noks..ya la..kita ni pun makhluk tuhan ye noks. Hoi...geli la wei mung kecek gituh..meremang tau...

wei, aku rasanya ikan yang kaler kuning tu aku tau nama lain dia, ikan abok abok ke hape tah.
Kejam la korang ni makan ikan yang comey...

p/s= ko jgn la memain ckp lembut2 mcm tu lagi tau. Aku tengah bayangkan korang atas kapal tu melakukan aksi terlarang..Sesama jantan plak tu..Tak koser makkkk!!

eye10 said...

missgeli - mak tulen nyah...

weh anda dilarang mengimaginekan benda2 terlarang weh..bahaya woo nnt kalo tsunami mana mau lari??

aku pn x kenal ikan tu nama apa..mesti mu bkenalan ngan encik ikans tersebut pasal tu mu tau nama dio..

cik anie - ikan sogar mmg kaww..meleleh wa ckp u..

scarxoxo said...

hahaha

nak anak ikan yang terlarang
mana mao cari?
bahaha!

Datin Paduka Bokbong! said...

OMG! kebetulan aku bru je post en3 baru psl golongan akakkk sentap tauww! hahaha.. mung pn dok keno auro akakkkk jgk loni ek.. hahaha
lalalalaalalala... (wat xtau.. wat xtau)